سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

97/7/2
7:29 ع

ماسک آب پنیر برای لک صورت

آب پنیر در واقع مایعی است که هنگام تولید پنیر در کارخانجات لبنی از آن خارج شده و به حالت جامد یعنی پودر تبدیل می‌شود. ماسک آب پنیر به دلیل داشتن انواعی از پروتئین‌ها و آمینواسیدهای مورد نیاز بدن، می‌تواند به سلامت و زیبایی پوست و مو کمک کند. درمان جای جوش، لک صورت و روشن و شفاف شدن پوست و مو از فواید مصرف ماسک‌های آب پنیر است.

اگر از جمله افرادی هستید که به ورزش بدنسازی علاقه دارید، بی‌شک اسم پروتئین یا مکمل غذایی وی (Whey) به گوشتان خورده است. وی در واقع همان آب پنیر است که در مراحل تولید پنیر و خارج شدن آب از آن تشکیل می‌شود. آب پنیر پس از خشک شدن و تبخیر آب، به شکل پودر درمی‌آید. این پودر سرشار از پروتئین‌های با درصد خلوص بالا و درصدی از ناخالصی‌هاست. آب پنیر باعث تقویت و حجیم شدن ماهیچه‌ها می‌شود. همین مکانیزم در مورد ساختار سلول‌های پوستی هم صادق است. یعنی آب پنیر موجب تجدید ساختار سلول‌های پوستی و تقویت کلاژن‌سازی در پوست می‌شود. در این گزارش با انواعی از ماسک‌های تهیه شده با آب پنیر آشنا می‌شوید.

 

خواص آب پنیر برای پوست و مو

اولین نکته‌ای که باید در مورد آب پنیر بدانید این است که، آب پنیر با آبی که پنیر در ظروف بسته بندی در آن نگهداری می‌شود، متفاوت است. آبی که هنگام باز کردن بسته پنیر با آن مواجه می‌شوید چیزی جز آب‌نمک نیست و ارزش غذایی ندارد. پودر آب پنیر در کارخانه و در هنگام تولید پنیر تهیه می‌شود. این پودر توسط بسیاری از شرکت‌های معروف خارجی با درصد خلوص بالا تولید می‌شود و به عنوان مکمل غذایی و ورزشی به فروش می‌رسد. در ایران برخی کارخانجات لبنی مانند کارخانه پگاه هم پودر آب پنیر را به طور جداگانه به بازار مصرف عرضه می‌کنند.

همانطور که متوجه شدید آب پنیر یک ماده بسیار مغذی است و به تقویت عضلات بدن و دستگاه ایمنی کمک می‌کند. همچنین موجب تقویت ساختار پوست، مو‌ها و ناخن‌ها هم می‌شود؛ بنابراین اولین روش تقویت ارگان‌های بدن با آب پنیر، مصرف خوراکی آن است. مرحله بعدی استفاده موضعی از آن در قالب ماسک‌های خانگی است. آب پنیر با داشتن انواعی از پروتئین‌ها و آمینواسید‌ها باعث تقویت سلول‌های پوست، افزایش استحکام آن و ضخیم شدن مو‌ها و ناخن‌ها می‌شود. همچنین کلاژن‌سازی را در پوست افزایش می‌دهد و می‌تواند با چین‌وچروک‌ها مبارزه کند.

خواص آب پنیر برای پوست و مو

 

ماسک آب پنیر برای مو

اگر مو‌های خشک و شکننده دارید یکی از بهترین درمان‌های طبیعی برای شما، استفاده از ماسک آب پنیر است. چندین روش مصرف آب پنیر برای داشتن مو‌هایی درخشان، شفاف و نرم وجود دارد. مثلاً می‌توانید پودر آب پنیر را به شامپوی روزانه خود اضافه کنید.

روش دیگر استفاده از آب پنیر به عنوان ماسک آبکشی مو است. مقداری پودر آب پنیر را به آبلیمو یا سرکه سیب و آب اضافه کنید و روی مو‌ها اسپری کنید. اجازه دهید این محلول به مدت 15 تا 20 دقیقه روی مو‌ها بماند و سپس آبکشی کنید.

اگر موهایتان کدر و خشک شده است، 1 یا 2 قاشق پودر آب پنیر را به یک سفیده تخم مرغ اضافه کنید. 1 قاشق روغن زیتون هم به این ترکیبات اضافه کرده و با برس رنگ روی مو‌ها پخش کنید. اجازه دهید ماسک به مدت 30 تا یک ساعت روی مو‌های شما بماند. در این مدت مو‌ها را با کلاه رنگ بپوشانید. سپس با آب سرد و شامپو آبکشی کنید. آب پنیر خاصیت اسیدی دارد و مو‌ها را از حالت کدر و خشن به حالت درخشان و نرم تبدیل می‌کند.

ماسک آب پنیر برای مو

 

ماسک آب پنیر برای لک صورت

همانطور که اشاره شد، آب پنیر می‌تواند قدرت کلاژن‌سازی پوست را افزایش داده و بافت‌های تخریب شده پوست را ترمیم کند. لکه‌های صورت که در اثر جای جوش، زخم یا آفتاب‌سوختگی پدید آمدند، حتی برخی لکه‌های ناشی از بالا رفتن سن با کمک ماسک‌های خانگی آب پنیر درمان می‌شوند. برای درمان لکه‌های صورت همچنین می‌توانید از موادی مانند ماست، جوانه گندم و عسل هم کمک بگیرید. اسیدلاکتیک موجود در ماست به لایه‌برداری و از بین بردن بافت‌های مرده کمک می‌کند. جوانه گندم املاح و مواد مغذی مورد نیاز سلول‌ها برای تقسیم شدن و ایجاد بافت‌های جوان را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد و عسل به ترمیم بافت کمک می‌کند. این ماسک را با این روش تهیه کنید:

  • 1 یا 2 قاشق پودر آب پنیر
  • 1 قاشق پودر جوانه گندم
  • 1 قاشق عسل
  • 1 یا 2 قاشق ماست

این مواد را به خوبی ترکیب کنید تا به حالت خمیر در آید. با یک برس تمیز و نرم، ماسک را روی کل پوست صورت و گردن پخش کنید. اجازه دهید ماسک به مدت 20 تا 30 دقیقه روی پوست بماند سپس با آب سرد آبکشی کنید. برای از بین بردن لکه‌های صورت هفته‌ای دوبار از این ماسک استفاده کنید.

ماسک آب پنیر برای لک صورت

 

ماسک آب پنیر برای شفاف شدن پوست

اگر به یک ماسک ماسک روشن‌کننده و شفاف‌کننده پوست احتیاج دارید، ماسک آب پنیر یکی از بهترین گزینه‌هاست. پودر آب پنیر سرشار از مواد مغذی و املاح مورد نیاز پوست است و می‌تواند به آبرسانی و تغذیه سلول‌ها کمک کند. آبلیمو با داشتن ویتامین C. می‌تواند موجب روشن شدن پوست و آبرسانی آن شود. از ترکیب این دو ماده یک ماسک روشن‌کننده و مغذی پوست تهیه کنید:

  • 1 قاشق پودر آب پنیر
  • 1 قاشق آبلیمو
  • 1 قاشق عسل
  • 1 قاشق ماست

این مواد را به خوبی ترکیب کنید و با یک برس تمیز روی پوست پخش کنید. ماسک باید به مدت 15 دقیقه روی پوست بماند، سپس با آب سرد آبکشی کنید. آبلیمو باعث حساس شدن پوست نسبت به نور خورشید می‌شود، پس هنگام خروج از خانه حتماً ضدآفتاب بزنید.

ماسک آب پنیر برای شفاف شدن پوست

 

ماسک آب پنیر برای افزایش ضخامت پوست

اگر پوست خشک و حساس دارید، به احتمال زیاد دیر یا زود با چین‌وچروک‌ها دست‌به‌گریبان خواهید شد. بافت پوست شما حساس و شکننده است و فشار‌هایی مانند اخم کردن و خندیدن، باعث جمع شدن یا شکسته شدن پوست می‌شود؛ بنابراین باید با تقویت کلاژن‌سازی در پوست، ضخامت و تعداد رشته‌های کلاژن موجود در پوست را که باعث استحکام پوست می‌شوند، افزایش دهید. ماسک آب پنیر بهترین ماسک برای شماست. با استفاده منظم و هفتگی از این ماسک به مرور شاهد افزایش استحکام و یکپارچگی پوستتان خواهید بود. این ماسک را با این روش ساده تهیه کنید:

  • 1 یا 2 قاشق پودر آب پنیر
  • 1 قاشق روغن زیتون
  • چند قطره روغن بادام تلخ

این مواد را به خوبی ترکیب کنید و با دست روی پوست پخش کنید. پوست صورت و گردن را به مدت 5 دقیقه ماساژ دهید. اجازه دهید ماسک به مدت 20 دقیقه روی پوست بماند و سپس آبکشی کنید. توجه داشته باشید که اگر پوست شما چرب و جوش‌دار است از این ماسک استفاده نکنید.

ماسک آب پنیر برای افزایش ضخامت پوست

با خواص و فواید پودر آب پنیر برای پوست و مو آشنا شدید. اگر قصد تهیه پودر وی یا همان آب پنیر را دارید حتماً از افراد متخصص کمک بخواهید و به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید.

 

منبع: setare.com



ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ